Rabu, 28 Disember 2011

JAlan- JalAn Ke PengKAlAn KuBor

Hari khamis lepas aku balik kampung jap jemput budak 2 beradik tu.....seminggu tinggalkan kami. Jumaat adik merancang gi jalan2 ke Pengkalan Kubor. Sabtu aku dan nak balik KL dah...Nak tau tempatnya di mana....nun dihujung peta Kelantan nun....penghujung dah nak sampai ke Siam dah......jauh rupanya, rasanya jarak masa dia lebih kurang cam nak balik ke KL...sian hubby semlm penat drive dari KL balik kg tak ilang lagi...nie drive lagi......
Kami bertolak dengan 2 buah kete......biasalah keta aku akan dipenuhkan  ngan budak2 kecik.........sebab depe2 tu sebaya ngan anak2 aku je....genglah katakan.....

 
Seawal pagi yang mungkin kami dah bertolak...biasalah sebab nak balik hari yang sama.....cuaca hari tu mendung aje...so seronok coz x panas dan x hujan.....

Singgah b/fast jappp......aduz pepagi hari dah makan nasi kerabu....kedai dia nie biasa2 aje tapi umatnya ramai sungguh.....x tau ler sedap ke idok sebab aku x makan.....pepagi cam ner nak makan nasi kerabu, tambahan lak tu bukannya faveret aku.......Makanan kt Trg ni boleh dikatakan mahal ler jika dibandingkan ngan KL. Kesihan orang kampung. Bayangkan otw balik kg aku singgah jap kt Dungun beli buah rambutan....my faveret buah.......x der ler tanya harganya.....mak aiiii rupanya 2 kila RM8.00, aku rasakan kt KL lagi murahlah......beli tapi pot-pet ler kt hubby.......


 Ha nilah dia Pengkalan Kubor....sampai sana aku tercengang2 ayakk...nak beli aper erkkkk...adik aku x per dia memang dah plan siang2 nak pergi beli Narita....iaitu sejenis toto besar sikit dan kainnya kain cotton....aku memula fikir  nak beli gak, tapi nak buat aper....kt umah pon dah ader....
so merayap2 lah...alih2 beli ajeler mainan adam dan kakak......Nak beli baju rasanya size diorang kecillah compare ngan org kita nie....nampak besar ruper2nyer x muatttt....so sendiri mau ingatler....apa size kita.....




0 comments:

Catat Ulasan