Khamis, 16 Disember 2010

Baju Kurung Biru

 Semalam petang kt sekolah kakak. kakak bagitau dia masuk pulak nasyid untuk hari konvo. ari sabtu nie...aduz cikgu suruh pakai baju warna biru...biru laut, biru tua....ntah mana satu ntah biru budak nie citer....geram sungguh coz siang2 tanya kakak ader masuk x? ckp x der, adam dah bagitau siang2 sebln lepas so yg adam punya dah siap prepare dah baju melayu kaler rebina (kaler purplelah tu). Uh kami terus  pecut pie kedai kain nagayo Subang.....nak pilih biru pon banyak......naik pening kpla budak tu yg biru nie boleh, biru nie boleh....dah rambang mata kot....akhirnya berkenan kt biru nie....aduzzz kainyer lembik ng agak licin.....alamat cam ne nak jahit nie....dah lerrr ader masa sok ngan lusa je....haru sungguh ler budak nie.....

Lepas maghrib je aku trus zap- zup aje, rasanya potong ader senget benget nie, udahnyer kain lembik, aku nie kan peringkat amatur...ha2x janji berdirinya sepasang baju......ayat cam berdirinya sebuah bangunan.....

 Bila dah siap potong, kakak tanya lak mama baju kakak dah siap , banyak songel muka......ingatkan pegang kain terus boleh jadi baju ke? siap aku jeling kt dia......
 Kah2x...aku sendiri pon prasan lengan yang aku potong satu kecik satu besar, kain tu asyik lari aje time aku nak potong, tapi x per kakak x kan banyak complen punya......

 Terus zas jahit tepi, tengah semangat2 giler tu tetiba si adam ngekkkkk nak tido, nak tido...biasalah budak bujang nie sorang nak tido mesti nd wajib cari mamanya.....nak tido bawah ketiak, kalau x dpt ketiak x leh tido....cam2 peel perangai.......angkat kpla tengok jam uiiii patutlah dak kol 10.00 malam memanglah.......dah lebih time dah budak tu tido.....sambung jahit sok malam lak.......

hikkkk...hikkkk sebelum tu aku sempatkan diri jahit 2 lai tudung kawanku ini.....tq padanya yg x jemu2 mencuba jahitan tudungku ini.....hik2x dah balik ke belum pergi kem tu......bila dah balik mesti bersemangat yea.......Semangat baru.......

0 comments:

Catat Ulasan