Khamis, 29 Mac 2012

KenDuRI....

Hari khamis baru start nak menulis, ntah aper yg aku buat 3- 4 hari lepas.......tik tok2 dah habis satu hari, cepat no rasanya masa bergerak....pepagi kuar dari umah malam baru sampai...kuar tanah gelap, balik pon tanah gelap...kengkadang rasa cam penat ler....alahai bilalah agaknyer aku leh pencen ni...dok umah rileks2 badan buat benda yang kita suka, sambil2 jaga anak2.... bestkan.

Sabtu Ahad lepas jiran sebelah umah kahwinkan anaknyer
 yg pertama.....kalau x tolong x bolehlak kan...hidup berjiran..tu pon jenuh ler diorg dok perli aku umah tertutup aje, panggil x berjawap....loooo aku balik dah kol 8mlm,mana ader masa nak jenguk2 umah nd sembang ngan diorg...tapi x per ader masa aku tolong....tu pon time kenduri diorg aku demam....tapi disebabkan jiran2, aku abaikan aje....ishhhhhh meriah kalau kenduri org sebelah sini kan......berkaroake sampai malam....cam2 acara...ader makan2, berinai...aku ingatkan berinai setakat diri sendiri....rupernyer ader kompang ader pelamin ader mercun, ader pengantin lelaki pompuan nd ader renjis merenjis rupernye.

Seronok gak aku sebab tuan umah majlis suruh aku gantung periuk selama 2 hari...mula2 x paham gak..la maknanyer x yah masak selama 2 hari datang makan aje...heeeeeeee...

Sabtu semua acara kt umah aje, acara yg sebenarnya hari ahad kt dewan....ha2x 2 hari hubby aku terpaksa ponteng kelas, padan muka dia, kalau aku suruh ponteng kalau hal2 kami x dilayannyer, tapi yg nie terpaksa ler.....  kalau x pergi susah gak sebab jiran, tambahan lak kakak jadi flower girl.....x per sekali sekala...hidup berjiran kan...so aku pon ponteng gak ler aktiviti menjahit aku.....


ha2x nie dia mak andam budak2 tu.....paham2 aje ler. kelas gitu u posing hikkkkk.mak andam pengantin orang lain lak...x paham aku...
 

 
dah letih dah budak2 tu menunggu kt bilik nie....almaklumlah dah siap make-up kol 10tadi, kol 11 bertolak kt dewan nie....majlisnyer  lepas zohor lak, x ke ilang semua make-up kt muka2 tu....biasalah kalau dah jemu dok lari ke sana- sini, nak kuar dari bilik orang tak kasi...sib baik bilik nie ader a/con sejuk skit.......


 Majlis dah bermula, tetamu2 dah start datang dah...aku kol 12.30 dah makan dah, leceh gak makan berhidang nie....kena duduk ngan orang2 yg kita x kenal....aku seronak makan buffet lagi...suka hati nak duduk meja mana...nie makan kena ler control skit......time tengah makan adam dah boring.....

sebab dia tinggal sorang, jap2 asyik tanya kakak, mana kakak, mana kakak....aduz budak nie  masuk bawah meja lak....aku bukan aper meja tu kan aku kongsi ngan org lain....takut ler tertarik alas meja ke.....rosok majlis lak...budak nie aku sabor aje......tu org x sempat ambil lauk lagi dia dah pusing-pusing bekas lauk tu- adam bilalah agaknyer adam nak faham nie...aduzzzz......rasa cam makan x aman.....cepat2 cabut......jiran datang bagitau kakak ader dlm bilik VIP tu, baru ler aku rasa aman skit ngan adam nie......

 wokey pengantin dah sampai dah.....flower girl, dayang2 nd kompang dah stand-by dah..flower girl tengah dengar penerangan dari ketua kompang....
Stand- by
 Last sekali 'SELAMAT PENGANTIN BARU ANGAH"
cantik angah seri pengantin......
This week rombongan cik kiah lak ke perak lak sebelah lelaki.......rombongan naik bas,aku pon diajak gak tapi aku tolak ngan baik2 kata x per ler biarlah sedara2 yg terdekat aje pergi, tambahan mak pengantin nie adik beradik dan sedara mara dia semuanyer dok area lembah kelang nie aje.......

0 comments:

Catat Ulasan