Isnin, 19 Mac 2012

CeRITa BaliK KamPunG

Seminggu bercuti kt Kg, cam aku cikgu lak...jenuh ler kengkawan perli oiiiii cikgu ke hikkkkkk..hikkkk nak buat cam ner kampung tanah airku jauh disanun.....nie le masanya anak2 aku nak kenal kampung tok nenek dia.....pepagi senin tu 1st day cuti sekolah cam nak gi opis aku siap2 dah nak bertolak ke kampung...
Anak2 jangan dok citer ler x payah dikejutkan terus bangun, terus gi mandi aje..semangat tu nak balik jumpa sepupu sepapa dia.....malam tu baru aku kemaskan baju diorg tu pon diorg x sedar lagi, malas nak ckp siang2 nanti cam komputer diorg dok repeat soklan2 bila nak balik, bila nak balik, penat mak nak jawap.....cam terkejut sakan diorg bila tgk aku kuarkan beg masing2. 

Si Adam siap tanya mama nak gi outstation ke?....x ah nak balik kg...mak oiiiii besar mata dia pandang kt aku...terus senyum lebarrr selebarnya....coz sebelum nie janji adik aku nak dtg ambil dorg tapi aku kenselkan...diorg pon bz tanya bila makcik dia leh ambil diorg, aku jwp x jadi terus diorg terkedu...habis tu kakak kata kita nak pergi mana....jwpnyer senang aje dok aje kt umah abah banyak kerja main ngan kwn2 kt sini.
Jawapan dia uhhhhhhhh.....
Tapi sepanjang perjalan balik tu mendung sepanjang jalan ngan hujan lebat berhenti, hujan lagi sampai kt kg......adik kata dah 2 hari dah hujan kt trg nie, terasa cam musim tengkujuh lak..... 

 Singgah solat kt masjid Muktabillah Shah Dungun....time nie hujan lebat sungguh.....suka singgah kt masjid nis sebab tempat rehat disediakan sangat besar........Aku biasanya balik ikut jalan pintas Jerangau- Jabor sebab jarak dia dekat sikit dibandingkan balik ikut pantai.....tapi jln dia x berape elok sangat, biasalah jalan lori sawit...tapi dah biasa.....traffic light pon x der straight aje......tapi pemandangan x cantik ler,keliling ngan pokok kelapa sawit..janji leh sampai cepat kt kampung....


  
 Berhenti rehat jap solat sambil makan2 bekalan, cam, biasa aku suka masak bekalan bila balik kampung, sebab bila singgah tempat perhentian rehat makanan dia x best, best yg kita masak lagi.....
Orang lain sibuk makan Adam sibuk dok main ngan anak kucing tu.....jenuh dia dok bagi makan kt anak kucing tu..kata kesia dia, tu nak minta ehsan aku ler tu nak bawak balik...kirim salam, x kose nak layan....


0 comments:

Catat Ulasan