Rabu, 10 Ogos 2011

KiSah 2 RamaDhan

Hari ni aku nak mengomel citer pasal 2 Ramadhan lepas apa yang terjadi pada kami.Al-kisahnya x der menarik pon tapi nak citer gak.....ceritanya perihal "berebut parking kete".Tulah nak parking kt mana erkkk.....aduzzzz berebut di depan umah je, haru sungguhlah.

-nie sabagai gambar hiasan saje erk-
Cam gine sebenarnya bila time bulan puasa je kt depan umah aku memang meriahlah sebab ader gerai-gerai jual juadah buka puasa, tapi bila tiba setiap  bulan ramadhan hati kami selalunya panasssssss......kenapa sebab kami x der parking kereta sebab dipenuhi dengan kete2 si penjual nielah......aduhhh

- gambar hiasan cam ner nak masuk kete-
Masa puasa hari pertama tu kami boleh tahan lagilah...sebab baru first day puasakan...tapi bila masuk hari kedua diorang x paham jugak memanglah.Hati panas jeeee...kt depan umah aku memang parking terhad sesangatlah, nak buat cam nerrr semua jiran2 tetangga memasing kayo ader 2-3 biji keter kami je nia ader seketul aje. Yg bestnyer si pak cik nie parking tengah-tengah  border jiran sebelah pon x leh parking kami pon x leh parking gak. Nak parking kt porch x muat deh.

- kalau porch umah kami cam gini bolehlah -gambar hiasan je-
So kami punyalah geramnyer keesokkanya husband parking motor karisma kapoor dia tu depan2 umah, baik punya landing secara melintang tu . Oklah kot  sampailah masa balik kerja....jeng...jengggg bila kami landing aje depan pintu pagar tetiba muncullah sorang mak cik ni betul2 sebelah cermin penumpang -sebelah akulah tu sambil pegang bahgian depan keter nd kepala panjangkan kt seberang jalan cam nak panggilakn seseorang.

Aku nampak pakcik nie datang dari gerainya konon-kononya nak menerpalah, nd husband memang menunggu sesangat sebab husband kenal sangat pakcik tu...alih2 terus pusing terus menuju ke garainya, termasuklah makcik tu, tapi still lagi nampak makcik tu cam heran naper husband dia berpatah x datang pada kami.  
Makcik tu memang x kenal husband aku.Depa berdua aje yg kenal.
Ish aku terasa peliklah naper makcik nie tetiba aje muncul betul2 kt cermin kete tepi aku nie, pas tu x bergerak2 pon heran bin ajaib nie. So husband ngan selambanya badaknya bukalah pintu pagar nd gi kt motor nak tolak moto masuk pagar...ah kou memo besar tu sebesar A4 size kt moto kami......." INI JALAN BUKAN HAK PERSENDIRIAN, JANGAN BUAT SEBAGAI HAK SENDIRI, ADER SEKOLAH KE"
husband dah tau saper yg tulis tu nd. Aku rasa dia nak tulis BODOH x tergamak kot sebab kt moto tu ader sticker UTM. Husband aku senggeh kerang busuk aje.
tu lah susahnyer kalau kami report pada MAJLIS nanti semua yang kena sebab kami ada alasan mengganggu penghuni.

Tapi kan kami nie  x mau ler bermusuh, sebelum buka puasa husband pergi dekat pakcik tu, minta maaf x tau bahwa tu kete dia sebab husband aku pon tulis gak tapi ngan baik "mintak tolong jangan parking kt sini "sebab pakcik tu geng dia main badminton, pakcik tu x tau bahwa tu umah kami, 
dia kata ishhh
aku x marahlah tapi siap cakap saper tulis kt motor kou tu...
alah kalau x ngaku husband dah taulah.........so semenjak dari hari tu kami dah rileks dah x der lagi senak2 kepala memikirkanya, jiran sebelah pon leh parking gak. Tulah kisahnya Ramadhan tahun 2011.

 

0 comments:

Catat Ulasan