Selasa, 9 Ogos 2011

DAh 9 Hari PuasA

Syukur dah 9 hari dah selamat menjalankan ibadah puasa. Syabas untuk kakak setakat nie kakak mampu lagi bertahan. Hari2 aku masak terrajin lak bila time bulan puasa nie, bukannyer apa kalau beli kat Pasar Ramadhan tu dah 2x kami terkena, first time beli tu kerana jammed teruk terpaksa beli nasi goreng ayam basi, semalam beli murtabak kuah dia basi....so cam ner tu, dahlah reger dia mahal dari hari biasa.

Semalam kakak cirit birit sejak dari sekolah lagi langsung sampai kol 2 pagi, sian kakak aku rasanya rendang daging ngan ayam tu kot,- sebab kakak suka sesangat makan lemang, itu aje yg dimintanya semenjak puasa nie. Aku rasa lepas ni gerenti kakak dah serik dah kot nak makan lemang ngan rendang.

Puasa baru masuk 9 hari aku suara dah x kuar dah, nak kata aku minum ais x der ler, w/pon bahagian budak2 tu air cam2 kaler,untuk aku selalunya sediakan air panas, mungkin kurang air kot atau cuaca panas.

Hari nie ngan semalam sekolah kakak start ujian bulanan sebelum final exam. Alahai dah le seminggu kakak balik umah langsung x buka buku, penat kot tido awal nak paksa2 kesihan lak, mentalaah tahun nie merupakan tahun pertama kakak berpuasa penuh, itu dah satu kebanggaan kt kami.Panjang lebar lak eh entry petang2 nie....iyalah nak ckp x larat suara x kuar taip aje ler.......
Bila kerajaan umunkan 1/2 bulan bonus seronok dengar eh...alih2 pepagi tadi kete lak a/con dia rosak aduzzzzz.......bukan rezeki kita sepenuhnya kot, kena bagi2lah tu.

2 comments:

ikatankasihku berkata...

kene bagi kat syikin lah tu..hehehe

banyak dugaan kan kak..sabar je la....

*suara akak ada macam ella tak ni....jgn mknn bergoreng

2a2i berkata...

uh dah lebih dari tu lagi dah...member opis kata cam bunyi ayam belanda....

Catat Ulasan