Isnin, 24 Januari 2011

ReNovatiOn - PArt2

Kejap aje dah masuk hampir 2 minggu dah idup dalam keadaan bersepah. Kereta yang diceritakan sesangat sakit mata menengoknyer...bersepah nd kotor ngan debu2 yang dibawa masuk oleh kasut dek budak berdua tu. Cepat2lah hendaknya siap.Sekarang hanya menunggu tingkap dan pintu yang akan dihantar pada minggu nie...selepas tu bermulalah episod pecah memecah dinding asal....lagilah berdebunya....

 Ruang tamu utama yang dipebesarkan....aku pakai batu facing brick.....nak nampakan ciri2 umah lama nd cam umah kampung....kitakan asal dari kampung......kot2 manalah tau bila balik umah terasalah cam dok kt kampung kan.....
 Kolam ikan aku x tau le cam mana agaknya dia nak buat air pancut kt tengah2 kolam tu...perancangan awal air sepatutunya turun dari dinding tepi pagar tu....tapi memandangkan kolam ni kecil dan panjang design air pancut tu telah ditukarkan ke bahagian tengah.....x tau cam ne upernyer......boleh ke buat cam kami nak nie.....kita tengoklah nanti apa jadi.....

 Pemasangan tingkap kaca tetap.......

 Sliding door 4 panel aku tukarkan kepada pintu solid door 1 panel sahaja.....
x boleh buka besar2....malu dehhhhh......

 Pintu pagar kecik design nd pattern aku minta sama ngan ngan pintu pagar utama....
Pandangan dari dalam ruang tamu baru.......dah gondol semuanya laman aku......

0 comments:

Catat Ulasan