Jumaat, 29 Oktober 2010

Tudung...

Salam pagi Jumaat, petang baru boleh update blog........biasalah setiap jumaat kada Tazkirah...nilah satu2nya Cawangan yg pernah aku joint yg  setiap hari jumaat ader Tazkirah...seronok jugak coz byk ilmu samada dunia dan akhirat yang poleh diperolehi.....seleps itu ader pulak Ceramah Intergrati dari Badan Pencegah rasuah sampailah kol 12.30 t/hari.......

Oh ya malam tadi aku dengan gigihnya sempat juga menjahit sehelai tudung yang aku nak matchingkan dengan baju baruku untuk di pakai hari ini........kan senang nak pakai aje terus jahit untung jugak errrkkk tau menjahit nie (ha2x perasan sendiri, aku sebenornya x der basic menjahit pon, tapi desebabkan ader minat sikit2 tu bolehlah....aku memang ada banyak stok kain tudung nie yang dibeli semasa hari raya dulu....pergi kedai niatnya nak beli 2 kaler aje....tapi biasalah pompuan kalau dah sampai kt kedai tu terus rambang mata....so inilah hasilnya..... 

ini adalah awning dia, aku buatkan awningnya daripada Thai silk yang lebihan dulu2 yang aku order dari member2 tudung di internet jugak

Bahagian bodynya...tudung nie adalah jenis tudung scallop, aku biasanya buat sedikit laboh untuk tutup bahagian dada.....itulah seronok bila kita jahit sendiri kita leh buat panjang pendeknya sesuka hati kitakan.......

Sekarang nie peringakat awning telah dicantumkan dengan bodynya, so tunggu masa untuk jahit tepi sahaja...kejap je coz mesin jahit tepi pon ader disebelah mesin jahit aje.......lepas tu boleh klem tepilah

Jeng, jeng, jeng kan dah siap dah kan ......boleh terus pakai.......

0 comments:

Catat Ulasan