Isnin, 15 Oktober 2012

KisAH MiNggU InI

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua.......hari pertama minggu ke 3...
Pagi2 nie xmau citer sedih...w/pon dalam hati sangat sedih. Hari nie kakak ngan Adam start pekse akhir tahun..bulan 11 nie kan akan start cuti sekolah...seronoknyer cikgu-cekgi boleh cuti panjang..... 

Minggu nie aku cam x selesa aje..iyalah kebiasaanye aku akan mengadap si mesin jahitku, tu yang kuharapkan di hujung minggu. Pepagi Sabtu sesudah turun ke dapur sediakan apa2 yg patut untuk bekalan sehari suntuk ngan semangat yg teramat JITU....planning baik punya...aku start berkurung di kawasan larangan .....tengah best2 godek2...tetiba terdengar bunyi semacam aje......tetiba ngan slow2nyer mesin jahit tu terhenti terus....henti sehentinya......waduzzzz aku ngan suara yg besarnya terus memanggil si abahnyer Adam.....hukkkkkkk dah sakit balik mesinku ini......baru seminggu kou kluar dari ICU nie buat perangai lagi...sedihhhhnya terencat semua planning aku........Maaflah semua minggu nie aku x leh siapkan apa yang dijanjikan.......

Mungkin ini khidmat yang terakhir untuk ku..........aku ngan pantasnyer terus menuju ke kedai Singer, sebaik masuk aje  tokey trus ckap..".rosak lagi maa,
U punya mesin moto sudah tidak kuat untuk jahit lagi...u tukar yang Heavydutylah"...itulah ayat2 yang diulang padaku setiap kali aku pergi ke kedainya........Rasanya memang aku patut dengar nasihat tokey tu...so sabtu tu lastlah mesinku tu berkhidmat setelah sekian lama 10 tahun bersama kami.......ini saje yg sempat di pagi sabtu yang syahdu tu.....


Sepatutnya aku jahitkan yang anak buah Ustazah punya nie......so aku tengok aje le nama2 yang berlambak nie......tunggu mesin baruku sampai...sabar yea anak2 akan disiapkan secepat mungkin...saborrr...sabarrrr...












0 comments:

Catat Ulasan