Selasa, 4 Oktober 2011

CerITa RAya

Morning.....
w/pon dah agak basi, tapi aku nak cerita gak pasal raya nie.......setelah sebulan barulah ader mood nak menaip.........Tahun nie aku balik raya cam biasalah besok nak raya hari nie baru bertolak balik.....kebiasaanya kalender Kuda tarikhnyer memang betullll....tengok anak bulan tengok gak tapi sepanjang hidup aku, aku rasalah baru sekali baru nampak anak bulan...so senang2 aku pakai kalender kuda ajelah.......kalau raya gak alamaknya kami raya atas jalan raya lerrr......Raya jugak namanyer kan.....

Cam biasa kalau balik keter kami hanya tinggal 2 seat saja, 1 untuk aku 1 lagi untuk driver....yang kat belakang semua dah jadi katil dah.....
 
 
  Adam dah siang2 dah berkubang ngan selimut dia,kejap lagi tuuuu di Alam fantasilah......alih2 dah sampai kampung......
Memandangkan aku dah x der orang tua,kalau balik rumah pusaka tu kamilah jadi orang tua.......seronok semua adik berdik berkumpul pepagi di Rumah tuuu...sampai salam sambil kutip duit raya.....

 Dah abis kutip duit raya ngan adik beradik kami start bergerak ke rumah makchik dan pakchik lak....sebelah ayah coz sebelah mak hanya tinggak sorang aje......Ha orang beraya kami rembat buat mempelammmm...bestttt banyak sangat buahnyer dapat ler tapau 1 beg plastik besar penuh.....



 Lepas tu bergerak lak ke rumah adik ayak 1 lagi nie...tahun lepas kami makan duku sampai kembung2 perut, tahun nie bukan musim dia....ha nak tau musim apa lak musim cendawan....adik ayah nie anak dia usahakan umah cendawan....raya tu kami kenduri cendawan gorenggg...besttt segar2 baru kuar dari ladangggg....Tu dapat tapau lagi 2 beg siap ngan rempah ratusnyer sekali.......IKS katakan.....berjaya jugak sepupu aku nie buka bisnes nie.....


 adik aku ngan anak buah siap posing dalam umah cendawan tuuuu....


 Tengokkk tunggu masa untuk menuai........kalau segar cam gini bau dia manis....Tapi cendawan nie kalau saper2 sakit sendi x leh makan bisa sangat...


 Suami adik aku...siap dapat 'angpau' lagi nak cuba kt umah dia....aku rasa cammmmm.....hikkkkkkk x yah beranganlah .....beli ajelah tau sesangat tuuuu...


 Nilah anak-anak buah aku......yang lelaki dewasa tu abang aku yang sulung....


 Korang tau x nie buah apa sebenarnya.........kami panggil dia buak katak puru....sangat bagus untuk orang darah tinggiii....jenuh depe2 nie semua suruh aku makan....sedap tau masam-masam manis....habis gondol pokok tu kami kutip buah-buahnyer...setiap perhentian rumah kami dapat bawak balik jajan....


 Pakchik aku kata sangat senang nak tanam pokok nie....pokoknyer rendah aje ambil buah pakai tangan ajea.....








1 comments:

ikatankasihku berkata...

bestnya ada katil bergerak..hehehe

Catat Ulasan