Rabu, 3 November 2010

Kisah Menjahit Baju Kurung......

Aku memang x tau menjahit baju pon...tapi sekadar mencuba untuk baju anak memang boleh kot........sebab budak2 x pandai komplen pon kan. Bukan x pernah masuk kelas menjahit nie dah 2x masuk dah tapi kpla otak nie bab-bab jahit baju nie memang x masuk kt otak, jahit yg lain boleh ...... So minggu nie dengan semangat berkobarnyer aku nekad nak menjahit jugak baju kurung pesak gantung vs kurung pahang kot....punyalah ukur sedetail2nya kt baju anak aku yg ku tempah.....ha siap buat pattern lagi gitu......dengan konfidennyer aku memotongnyerrr.....pakai kain cotton je, konon2nyer beli yg mahal skit lerrrr......jahitlah dengan semangatnyer....bila cantum je body nd pesak gantung nd bagai2nyer....alih2 dia jadi senget benget...aduzzzz berpeluh mak mikir apa salah nie......pikir punya pikir perlu ada guru jugak lerrr......last2 kain tu trus gulung masuk dalam kotak aje......sian kakak dah excited dah, sib baik ader 1 extra kain lagi potong trus jahit baju kurung lurus aje x yah berpesak gantungnyerr........bolehlah kakak pakai esok kt kelas fardu ainyer.........

Yang merah bunga halus tu dah masuk dlm kotak dah.......

Jadilah jugak w/pon kurang menjadi bolhlahhh......

Tak pe ari minggu nie aku cuba lagi menjahit 2 pasang baju lagi sehingglah aku rasa puas hati. " Usaha Tangga Kejayaan" kannn..kannnn

0 comments:

Catat Ulasan