Khamis, 3 Julai 2014

BANDUNG

BANDUNG OH BANDUNG...

Sebenarnya ni adalah cerita lama...tpi disebabkan lama x buat post kt sini aku letakan juga citernyer kt sini.... Aku ke sini berdua aje ngan adik aku..haaaa pakai suka2 aje...beli tiket, 4 hari 3malam ......booking mana yang perlu trus blah...haaaa...
tapi per2 hal aku settlekan dulu transport nd hotel dari sini lagi..takut gak gamble2 tup2 tersadai tepi jalan kan....
Before pergi tu.......x jauh pon setakat 1jam 45 minit flight...lama lagi flight ke K.Kinabalu...aku jenuh ler dok khatam kt mana tempat2 shopping kt sana, almaklum ler pest time ni ha ke sana....bila dah rasa2 cam x leh tipu confidem tu tinggi ler sikit kan........
 Actually aku kalau gi jalan bukannya nak tengok tempat sangat pon...hikkk biasalah kan suka shopping...shoppinggg....kan kat sana kita akan jadi JUTAWAN..haaaaa...JUTAWAN rupiah..
Tapi alang2 ke situ pergi ler tempat yg  boleh dibuat kenangan tu....
Tangkubah PARAHU....
Jauh gupernyer tempat ni ....melewati kebun teh...



Time kami sampai ni x ramai orang lagi..so senanglah leh nengok2 tanpa rebut....nak masuk ke situ kereta- (kami pakai Avanza- untuk 2 org je tu) ader tiket masuknya ..kalau x silap 100ribu rupiah gitu....utk kenderaan tiket dewasa 2 orang 50ribu rupiah....orang sana free ler...
Memulanya tu Wak Timan tipu katanya sedaranya...tpi diorang x percaya w/pon kami cam org bisu dok dalam kete tu.....diorg tetatp tau kita dri Malaysia...coz cara kita pakai tudung dah berbeza ngan diorang....x per ler kita kan JUTAWAN RUPIAH...haaaa..haaaa berlagak...gitu.
 
Tapi satu je yang aku sedikit tension kt sini...penjual2nya asyik ikut kita aje...ishhhh x senang nak berposing...selagi x beli barang diorng selagi tu ler dok ngikut...naik rimas aku....
ader ke kaedahnyer jual tasbih..katanya batu gunung tu kot congok2 duit kita dalam RM150...ish idok ler teman nak membelinyer...Super kami (Wak Timan) dah pesan jangan dilayan....BOSAN beli ler juga RM50 kou.....
















0 comments:

Catat Ulasan