Jumaat, 9 November 2012

AdaM + KAkak

Hari nie last sekolah....seronoknya para guru2 sekelian....jumpa lagi InsaAllah tahun depan. Minggu lepas ade penyampaian Cemerlang bagi sekolah kakak ngan Adam...before nie adik kt Kampung marah2 kt anak dia org coz dpt no banyak...sedangkan mak bapak ngajar sekolah teror,aku pon gitau adik,adam ngan kakak pon cam gitu gak, tapi aku x der ler cikgu. 

Tup2 time balik dlm kete Adam tunjuk surat jemputan mengahadiri anugerah cemerlang keesokan harinyer...ishhhh tgk surat cam x cayer je.....hikkkk adam tersengihhhh(kunun cam bangga ler tu..siap ckp mama x cayer errrr adam cemerlang leh naik pentas dpt no.2 dlm kelas) aku baca 2-3 gak surat tu....kakak siap ckp mama kakak x dapat surat tu, - ngan muka masam...x per kakak tahun depan masih masa nd yg penting usaha lagi.

Besoknya sape2 yg x dpt surat x digalakkan ke sekolah, so kami pon antar ler kakak ke nursery....bila sampai aje nursery kakak ckp uh adam pergilah sekolah tu kakak dah jemu ngan Hismuddin tu, berdentum tutup pintu kete sampai x salam ngan mama ngan abahnyer......marah kt adam kot sebab dlm kete adam ckp2 yg dia x perlu gi Nursery jeles...



Tapi kan aku dok perati semenjak adam dpt anugerah nie (1 motivasi utk dia kot) dia kurang buat perangai....x der ler mengada-ngada terlampau...maybe nak tunjuk lagak cemerlang kt kakaknya..senang aje bila bangun pagi suruh pergi mandi terus aje bangkit tanpa banyak songeh...kalau idok aku akan buatkan smua dari mula sampai akhir, dia berdiri cam patung aje.......harap begitulah untuk kendian-kendian nanti.

0 comments:

Catat Ulasan