Rabu, 16 Mei 2012

SELAmaT HarI GURU


 16 Mei tiap2 tahun adalah Hari Guru.....Selamat Hari Guru pada Guru2 semua...semoga tak jemu2 mencurah bakti kepada anak murid. Dalam Family aku yang bergelar guru nie ada 5 orang semuanya....kengkadang letih nengok umah diorang penuh ngan kertas-kertas sekolah.
Cam biasa semalam kedai2 souveniar kt umah penuh ngan anak2 sekolah termasuklah kami melayan kerenah 2 beradik tu belikan hadiah untuk cikgu2 sekolahnya.

Bukan main ramai lagi kakak ngan adam punya cikgu, aku rasa cam 1 sekolah dia nak bagi hadiah....jenuhlah dok pujuk diorang x payahlah bagi kt semua cikgu.....pujuk punya pujuk reducelah dalam 10 hadiah aje....tu kt umah tambah lagi......kakak tido sampai kol 11 malam tadi sediakan card yang dibuat sendiri....Bercerita pasal hadiah hari guru nie, ader citer disebaliknya.....

3 tahun lepas cam gitu jugak bila tiba hari guru kakak sibuk suruh kami sediakan hadiah.......kami janji akan pergi cari selepas maghrib, pergi Giant Kelana Jaya......bila sampai kt ctu ari tu ramai sungguh orang-orangnya.....ramai dari biasa...kebanyakkan anak2 ngan mak masing bz cari hadiah untuk hari guru besok kot. Aku ngan trolley barang , ader ler sikit barang2 makanan ringan untuk dibagi kt Taski ngan Adam sekali duduk dalam trolley tu.....pusing2 pikir apa hadiah nak dibagi kt cikgu kakak....time nie kakak berjalan bersebelahan ngan kami....so tibalah 1 kiosk yang jual2 barang2 dari China, berhenti jenguk, ckp ok gak barang nie beli...aku baru aje ambil barang toleh kt husband nak minta pendapat dia, terkejut nengok mana kakak, si Abah dia pon terpingga2 tadi ader sebelah nie....adus mana lak ler pergi budak nie, dah ler orang ramai......

Husband suruh aku tunggu kt situ jangan bergerak ke mana2 dia aje yg pergi cari......1st round x jumpa kami still ok lagi, 2nd round still ok....tapi bila dah masuk 3rd round lutut aku cam dah rasa cam lemah dah, muka aku ngan husband cam pucat....kami time nie panik sepaniknya.....husband dah round semua sampai parking nd kedai2 yang si kakak suka singgah nie......aku rasakan time nie semua org kelililing cam pandang aku je, sebab aku cam patung berdiri tegak kt tengah2 kawasan x bergerak2 ngan muka pucat tu.......so kami sepakat nak tunggu hingga Giant tutup aje.....ntah cam ner husband kata biar dia cari 1 kali lagi.....

toppp2 tengah dia naik escalator terdengarlah annoucement dari speaker, time tu speaker tu btul2 atas kepala husband......rupa2  pekerja Giant dah jumpa kakak.....ader kt customer service.......menangis2 kakak. sambil minum sekotak air milo, customer service bagitau jumpa kakak kt mesin ice-cream sambil nangis.....Aku bila nampak kakak rasa can nak marah...air mata dah start kuar dah, x jadi sebaliknya budak tu marah aku, mama hukkkk..hukkkk kenapa x beli kek untuk kakak hukkkkk...biasalah budak nie kalau pergi Giant, Secret Recipe ialah tempat dia....tapi dah cari x de....ah lega....

semenjak dari hari tu kakak cukup fobia dengan Giant....bila ckp nak pergi Giant aje, terus dia pegang kemas2 tangan aku, kalau tidak landing aje trus berlari masuk ngan adik dia.......So start dari hari tu Husband aku x izinkan bawak budak2 tu berjalan ke Mid-Valley, takuttttttttt....sebab tempat tu lagi besar.............

0 comments:

Catat Ulasan